Вівторок, 21.11.2017, 03:37
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Меню сайту
освіта UA
вислови про освіту
Час
Наше опитування
Чи допомагає Вам наш сайт у роботі?
Всього відповідей: 22
Природа
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Час існув. сайту
відлік часу
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
наше місто
ЗНО
Календар
«  Квітень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
погода
новини міста
Новини в Україні
МОНУ
ЛОІППО
ПЕДРАДА
Академія інновацій
ПЕДПРЕСА
ОСВІТА
Головна » 2017 » Квітень » 22 » Відбувся семінар – практикум за темою «На шляху до Нової української школи»
18:30
Відбувся семінар – практикум за темою «На шляху до Нової української школи»

12  квітня 2017 року на базі СЗШ №15 відбувся семінар –практикум для вчителів початкових класів ЗНЗ міста за темою «На шляху до Нової української школи. Досвід та проблеми використання сучасних педагогічних технологій».

Учасники семінару – вчителі, які брали участь у конкурсі професійної майстерності «Учитель року».

Вперше цей конкурс відбувся у 1991 році. За період з 1991 по 2017 р.р. у цьому  змаганні взяли участь майже 40 вчителів початкових класів ЗНЗ міста. Найбільше учасників було  у цьому році - 9 вчителів із НВК, СЗШ № 4, 6 (2 учасника), 13,14,15,18, Борівського НВК.

Основним питанням, яке розглядалося на семінарі «Чи готові вчителі  до роботи у Новій українській школі?»,  формулою якої є 9 базових компонентів:

новий зміст освіти, оснований на формуванні компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві;

педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками;

умотивований учитель, який має свободу творчості й розвивається професійно;

орієнтація на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм;

наскрізний процес виховання, який формує цінності;

нова структура школи, що дає змогу добре засвоїти новий зміст і набути компетентності для життя децентралізація та ефективне управління, що надасть  школі реальну  автономію;

справедливий розподіл публічних коштів, який забеспечує рівний доступ дітей до якісної освіти;

освітнє середовище.

До творчого обговорення цього питання учасників семінару запросила методист СМЦ Шпакова В.М. та керівник міського методичного об’єднання  вчителів 3-х класів Канцур С.І. Зі словами привітання до присутніх звернулась директор СЗШ № 15 Кузьменко Н.М.

В народі кажуть, що мудрий той, хто плекаючи старе впроваджує нове.

Тому розмову почали з того, що ж можна взяти із старої школи в Нову українську школу, які педагогічні технології можна використовувати з метою підвищення мотивації навчання  молодших школярів, їх рівня знань, формування компетентностей, як навчити дитину вчитися та вернути інтерес  до читання  тощо.

Перші учасники  конкурсу «Учитель року – 1991»  та призери обласного етапу  Ковкіна Л.О та С Сєрік  Т.О. - вчитель СЗШ №10, переконливо довели, що технологію  випереджувального навчання, коментованого управління, яка сприяє розвитку мовлення дітей формує комунікативні здібності  школярів можна сміливо  в школу  ХХІ століття.

Дворазовий призер обласного етапу конкурсу «Учитель року -1992 та  1996 р.р. Шпакова В.М., учитель СЗШ №13  нагадала присутнім, що технологія укрупнення дидактичних одиниць в математиці та блокова система вивчення  української мови не тільки підвищують мотивацію навчання молодших школярів, а й допомагає дитині  цілісно сприймати світ, розвиває мислення та комунікативні  здібності дитини.

Переможець міського етапу конкурсу «Учитель року -1998» Тихонова О.Т., учитель СЗШ № 12 - яскравий представник Нової української школи: умотивований, творчий, інтелігентний учитель. Прекрасно володіє комп’ютерними технологіями, поєднуючи з класичними формами і методами  проведення уроків. Вона впевнена, що діяльнісний підхід у вивченні основ наук у початковій школі – запорука успіху дітей у середній школі.

Найпотужніша і, мабуть, вічна технологія в початковій школі – це ігрова технологія. Гра супроводжує людину з перших днів життя.

Під час гри дитина не тільки пізнає світ, а й правила поведінки в соціумі. Гра розвиває творчі здібності дитини. Тому присутні  з цікавістю слухали виступи Лемп Т.С. - учителя НВК,  Утросіну Н.В., учителя СЗШ № 6, Реуцьку О.М. -  учителя СЗШ №15, Рукавішнікову С.В. -  учителя гімназії, Калініну І.С. - учителя СЗШ № 4, які поділилися досвідом роботи за ігровою технологією.

Учитель СЗШ № 15 Канцур С.І. працює над розвитком творчих здібностей учнів. Вона навчає своїх учнів  «Літати віршами». Вірші лікують душу, виховують любов до слова, до мови, розкивають необмежений  духовний простір молодшого школяра. Світлана Іванівна - творча людина. Вона постійно орієнтується на потребі учня в освітньому процесі, добре знає кожну дитину  свого класу і допомагає їй розвивати свій творчий потенціал.

Дитиноцентризм, свобода творчості, компетентність, наскрізний процес виховання основа діяльності вчителя.

Однією з ключових компетентностей  учня Нової української школи є ключова  компетентність  – уміння вчитися.

Загальновідомо, що  формується вона з перших днів прибування дитини в школі, з набуття уміння читати.

Сьогодні  можна почути, що сучасні діти  не читають.  Комп’ютер замінив книгу.  Як же розв’язати проблему «Формування читача в епоху інформаційних технологій»?

Про те як виховати любов до читання,  до книги розповіли вчителя СЗШ № 6 Сарсадских В.П. – учасник конкурсу «Учитель року – 2002» та переможець міського етапу  конкурсу  і призер (III місто), обласного етапу конкурсу «Учитель року – 2017»  Землянська А.Ю.

Вони ознайомили присутніх з теоретичними напрацюваннями та практичним досвідом залучення учнів до читання. Розкрили суть методик  В.Б. Єдегея. В.С. Ліщука, професора Федоренка. Землянська А.Ю. впевнена, що рівень навичок читання є основою розвитку критичного мислення.

Розмову підтримала учитель СЗШ № 6  Янко А.О., нагадала присутнім актуальні і сьогодні слова В.О. Сухомлинського, що майстерність  учителя полягає в умінні вчити дітей мислити, отже, кожний учитель повинен виховувати розум учнів, без цього школа перестає бути школою.

Заслуговує на увагу і досвід учасника конкурсу  «Учитель року – 2017» Білоус А.О., яка використовує в своїй роботі прийоми  мнемотехніки, які допомагають дітям візуально краще запам’ятовувати правила, вірші через малюнки та образи  асоціації.

Метою освіти Нової української школи є різносторонній розвиток дітей. Виховання та соціалізація особистості, яка відчуває себе громадянином України, цивілізовано взаємодіє з природою, має бажання до самовдосконалення. Як це здійснюється на практиці сьогодні розповіли Попович Ю.М. – учитель СЗШ № 11, Рукавишнікова С.В. – учитель гімназії, Бодюла О.В. –  учитель НВК «Колегіум»,  Євплова А.О. –  учитель СЗШ № 13,  Байдіна Ю.В. –  учитель Борівського НВК, Гречішкіна Н.І. –  учитель СЗШ №14, Роуцька О.М. – учитель СЗШ №15, Калініна І.М. – учитель СЗШ №4.

Всі вони дипломанти  міського етапу конкурсу «Учитель року» різних років.

Майже кожен з вчителів початкової школи використовує елементи інтерактивного навчання, яке робить навчальний процес більш динамічним, цікавим.

Є вчителі, які надають перевагу проектним технологіям (Колпакова О.М. – учитель СЗШ № 1 та інші).

Заслуговує на увагу те, що всі вчителі початкових класів ЗНЗ  міста використовуючи ті чи інші технології, усвідомили, що існує три схеми організації навчального процесу учителем:

 

головним у процесі визначають предмет і процес розгортається від предмета;

пріоритет у процесі надається учневі, і процес розгортається «від учня»;

рівноцінними визнаються і учень, і предмет, процес розгортається з обох боків «від учня» і від предмета».

Звідси і три принципово відмінні між собою технологічні схеми організації навчально-виховного процесу:

предметно орієнтоване навчання;

особисто орієнтоване навчання;

партнерство, співпраця, коли навчально-виховний процес скерований на засвоєння предмета і задоволення потреб учня.

Один із базових  компонентів Нової української школи:  педагогіка, що ґрунтується на партнерстві  між учнем учителем і батьками.

Педагогіка співпраці, партнерство запорука успіху Нової української школи.

Семінар-практикум переконав учасників, що учителі мають певну базу знань, умінь, навичок, досвіду, компетентностей, щоб реалізувати концепцію Нової української школи.

Переглядів: 190 | Додав: tropa78 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: