Субота, 17.11.2018, 20:09
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Меню сайту
освіта UA
вислови про освіту
Час
Наше опитування
Як часто Ви звертаєтеся до нашого сайту?
Всього відповідей: 103
Природа
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Час існув. сайту
відлік часу
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Відділ освіти
ЗНО
МОНУ
ЛОІППО
ПЕДРАДА
Академія інновацій
ПЕДПРЕСА
ОСВІТА
наше місто
Календар
«  Квітень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
погода
новини міста
Новини в Україні
Головна » 2018 » Квітень » 4 » Семінар «Формування національно-культурної ідентичності підлітків на уроках української мови та літератури, музики, образотворчого мистецтва
13:12
Семінар «Формування національно-культурної ідентичності підлітків на уроках української мови та літератури, музики, образотворчого мистецтва

28 березня 2018 року на базі ССШ № 17 відбувся науково-практичний семінар «Формування національно-культурної ідентичності підлітків на уроках української мови та літератури, музики, образотворчого мистецтва».

До обговорення цього вельми важливого питання долучилися вчителі предметів гуманітарно-естетичного циклу із кожного загальноосвітнього закладу.

Зі словами привітання до учасників семінару звернулася Шпакова В.М., методист КУ СМЦ, акцентуючи увагу на тому, що формування в підлітків національно-культурної ідентичності є проблемою державного значення і національної безпеки. Актуальність формування національно-культурної ідентичності зумовлена необхідністю засвоєння учнями національно-культурних цінностей українського народу, історичної пам’яті, збереження національної автентичності та традицій.

Національна ідентичність - це насамперед уявлення про себе, як національну спільноту, націю. На формування національної ідентичності впливають такі чинники: історична територія, спільна мова і культура, єдиний економічний простір, релігія і спільні міфи, історична пам’ять, єдині закони і обов’язки для всіх членів нації.

«Українська мова є духовним багатством українського народу та фундаментом національно-культурної ідентичності. Без мови немає нації, народу держави. Доки існує мова, доти існує народ. Без знання мови не можна говорити про національну свідомість чи розвиток національної культури. Втрата мови веде до втрати найважливішого чинника виховання національної культурної ідентичності»,- стверджує учитель української мови та літератури гуманітарно-естетичної гімназії Цема Світлана Вікторівна.

Формуванню національно-культурної ідентичності сприяє: виховання пошани до рідної мови, формування думки про суспільну значимість родини, сім’ї, роду, родоводу; формування знань про історію України, державні та національні символи; любов до природи; фольклор.

Світлана Вікторівна проілюструвала цікаві форми роботи на уроках мови, коли діти самостійно формували висновки, серед яких: «Мова-це джерело душі людини», «Мова-це скарб народу».

Підводячи підсумки свого виступу Світлана Вікторівна нагадала слова Костянтина Ушинського: «Засвоюючи рідну мову, дитина засвоює не тільки слова, їх сполучення та видозміни, але й безліч понять, поглядів на речі, велику кількість думок, почуттів, художніх образів, логіку й філософію мови».

Керівник міського м/о вчителів музики Людмила Миколаївна Тимощук сказала, що українська музична культура, як ніякий інший засіб виховання здатна ефективно формувати національну самосвідомість, самоідентичність учнів, виховувати любов та повагу до титульної нації серед представників національних меншин, впливаючи не лише на інтелектуальну, а й емоційну сферу особистості та нагадала слова видатного композитора П.Чайковського, який свого часу писав: «Бувають щасливо обдаровані натури і бувають так само щасливо обдаровані народи. Я бачив такий народ, народ-музикант- це українці», а відомий український педагог В Сухомлинський стверджував : «Музика могутнє джерело думки. Без музичного виховання неможливий повноцінний розумовий розвиток».Кажуть: слово-розуміння, танок-свобода, музика-насолода. Це твердження переконливо довели Бихун Ірина Володимирівна, учитель музики та Горбатова Марина Володимирівна, учитель української літератури ЗЗСО № 16. Обравши цікаву тему для майстер-класу «Закликання весни», вони проілюстрували такі форми роботи на уроках літератури та музики, які сприяють формуванню національної ідентичності учнів, вихованню любові до прекрасного, пошани до усної творчості українського народу та переконали у правдивості поетичних рядків відомого українського поета Леоніда Кисєльова, який писав свої вірші двома мовами: українською та російською.

Бихун І.В. та Горбатова М.В. спонукали учасників семінару розгадувати загадки, промовляти скоромовки-переплутанки, співати веснянки, збирати прислив’я про весну, визначати жанр пісні та працювати над лексичним значенням слів, добирати риму, інсценізувати «Подоляночку». Ці та інші прийоми сприяли активній роботі, обох півкуль мозку, що свідчить про впровадження методики ноосферної (біоадекватної освіти).

Велику роль у формуванні національно-культурної ідентичності має декоративно-ужиткове мистецтво. Українці люблять прикрашати свою оселю квітами, рушниками, виробами з дерева та глини.

Найпрекраснішим витвором природи є квіти. Вони, як і музика та поетичне слово створюють піднесний настрій, окрилюють. Квіти є окрасою нашого життя.

Тому заключним етапом семінару було проведення майстер-класу керівником м/о вчителів образотворчого мистецтва Лісюк Світланою Анатоліївною (ЗЗСО № 6).

Під музичний супровід вчителі української мови, музики та образотворчого мистецтва добре попрацювали над виготовленням весняних квітів (техніка «Папероплітіння») та зробили на згадку колективне фото.

Підводячи підсумки семінару керівник міського м/о Тетяна Миколаївна Марисняк побажала плідної роботи щодо формування національної культурної ідентичності підлітків. А як це робити - всі побачили на семінарі.

26 березня 2018 року на базі ССШ № 17 відбувся науково-практичний семінар «Формування національно-культурної ідентичності підлітків на уроках української мови та літератури, музики, образотворчого мистецтва».

До обговорення цього вельми важливого питання долучилися вчителі предметів гуманітарно-естетичного циклу із кожного загальноосвітнього закладу.

Зі словами привітання до учасників семінару звернулася Шпакова В.М., методист КУ СМЦ, акцентуючи увагу на тому, що формування в підлітків національно-культурної ідентичності є проблемою державного значення і національної безпеки. Актуальність формування національно-культурної ідентичності зумовлена необхідністю засвоєння учнями національно-культурних цінностей українського народу, історичної пам’яті, збереження національної автентичності та традицій.

Національна ідентичність - це насамперед уявлення про себе, як національну спільноту, націю. На формування національної ідентичності впливають такі чинники: історична територія, спільна мова і культура, єдиний економічний простір, релігія і спільні міфи, історична пам’ять, єдині закони і обов’язки для всіх членів нації.

До джерел національної ідентичності належать: людські переконання, спільне історичне минуле, спільні дії, тобто дієва ідентичність; спільна Батьківщина, держава; спільний національний характер.

«Українська мова є духовним багатством українського народу та фундаментом національно-культурної ідентичності. Без мови немає нації, народу держави. Доки існує мова, доти існує народ. Без знання мови не можна говорити про національну свідомість чи розвиток національної культури. Втрата мови веде до втрати найважливішого чинника виховання національної культурної ідентичності»,- стверджує учитель української мови та літератури гуманітарно-естетичної гімназії Цема Світлана Вікторівна.

Формуванню національно-культурної ідентичності сприяє: виховання пошани до рідної мови, формування думки про суспільну значимість родини, сім’ї, роду, родоводу; формування знань про історію України, державні та національні символи; любов до природи; фольклор.

Світлана Вікторівна проілюструвала цікаві форми роботи на уроках мови, коли діти самостійно формували висновки, серед яких: «Мова-це джерело душі людини», «Мова-це скарб народу».

Підводячи підсумки свого виступу Світлана Вікторівна нагадала слова Костянтина Ушинського: «Засвоюючи рідну мову, дитина засвоює не тільки слова, їх сполучення та видозміни, але й безліч понять, поглядів на речі, велику кількість думок, почуттів, художніх образів, логіку й філософію мови».

Керівник міського м/о вчителів музики Людмила Миколаївна Тимощук сказала, що українська музична культура, як ніякий інший засіб виховання здатна ефективно формувати національну самосвідомість, самоідентичність учнів, виховувати любов та повагу до титульної нації серед представників національних меншин, впливаючи не лише на інтелектуальну, а й емоційну сферу особистості та нагадала слова видатного композитора П.Чайковського, який свого часу писав: «Бувають щасливо обдаровані натури і бувають так само щасливо обдаровані народи. Я бачив такий народ, народ-музикант- це українці», а відомий український педагог В Сухомлинський стверджував : «Музика могутнє джерело думки. Без музичного виховання неможливий повноцінний розумовий розвиток».

Кажуть: слово-розуміння, танок-свобода, музика-насолода. Це твердження переконливо довели Бихун Ірина Володимирівна, учитель музики та Горбатова Марина Володимирівна, учитель української літератури ЗЗСО № 16. Обравши цікаву тему для майстер-класу «Закликання весни», вони проілюстрували такі форми роботи на уроках літератури та музики, які сприяють формуванню національної ідентичності учнів, вихованню любові до прекрасного, пошани до усної творчості українського народу та переконали у правдивості поетичних рядків відомого українського поета Леоніда Кисєльова, який писав свої вірші двома мовами: українською та російською. Йому належать такі слова:

«Я постою у края бездны

И вдруг пойму, молясь в тоске,

Что все на свете-только песня…

На украинском языке».

Бихун І.В. та Горбатова М.В. спонукали учасників семінару розгадувати загадки, промовляти скоромовки-переплутанки, співати веснянки, збирати прислив’я про весну, визначати жанр пісні та працювати над лексичним значенням слів, добирати риму, інсценізувати «Подоляночку». Ці та інші прийоми сприяли активній роботі, обох півкуль мозку, що свідчить про впровадження методики ноосферної (біоадекватної освіти).

Велику роль у формуванні національно-культурної ідентичності має декоративно-ужиткове мистецтво. Українці люблять прикрашати свою оселю квітами, рушниками, виробами з дерева та глини.

Найпрекраснішим витвором природи є квіти. Вони, як і музика та поетичне слово створюють піднесний настрій, окрилюють. Квіти є окрасою нашого життя.

Тому заключним етапом семінару було проведення майстер-класу керівником м/о вчителів образотворчого мистецтва Лісюк Світланою Анатоліївною (ЗЗСО № 6).

Під музичний супровід вчителі української мови, музики та образотворчого мистецтва добре попрацювали над виготовленням весняних квітів (техніка «Папероплітіння») та зробили на згадку колективне фото.

Підводячи підсумки семінару керівник міського м/о Тетяна Миколаївна Марисняк побажала плідної роботи щодо формування національної культурної ідентичності підлітків. А як це робити - всі побачили на семінарі.

Переглядів: 132 | Додав: Yalil | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: