Понеділок, 23.04.2018, 01:06
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Меню сайту
освіта UA
вислови про освіту
Час
Наше опитування
Чи допомагає Вам наш сайт у роботі?
Всього відповідей: 26
Природа
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Час існув. сайту
відлік часу
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Відділ освіти
ЗНО
МОНУ
ЛОІППО
ПЕДРАДА
Академія інновацій
ПЕДПРЕСА
ОСВІТА
наше місто
Календар
«  Січень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
погода
новини міста
Новини в Україні
Головна » 2018 » Січень » 19 » Опанування біоадекватної (природовідповідної) ноосфери
15:36
Опанування біоадекватної (природовідповідної) ноосфери

Нині спостерігається збільшення обсягу інформації, яку учням щодня доводиться опрацьовувати, обсягу домашньої та самостійної роботи, зростає розумове навантаження, знижується якість засвоєння предметів.

Опрацювавши результати наукових обстежень етапу здоров’я учнів, учителі предметів гуманітарно-естетичного циклу (української мови і літератури, образотворчого мистецтва та музики) вважають за доцільно використовувати такі методики, педтехнології, які позитивно впливають на психо-емоційну сферу учасників навчального процесу, формують цілісне сприйняття світу, сприяють вихованню здорової, гармонійної особистості учня.

Такою методикою нині є ноосферна, біоадекватна. Як свідчать наукові дослідження біоадекватні уроки спрямовані на гармонізацію роботи півкуль мозку, бо розвиток лише однієї півкулі головного мозку, коли іншій півкулі не надається належного природного навантаження, може призвести до порушень психічних функцій.

Як будувати уроки за біоадекватною методикою йшла мова, на засіданнях міських методичних об’єднань учителів української мови, образотворчого мистецтва, музики.

«Урок української мови в системі ноосферної освіти» - так звучав виступ методиста СМЦ Шпакової В.М.

Ноосферна освіта-це універсальна педагогічна система, що поєднує найкращі наукові та педагогічні напрацювання. Вона орієнтується на сукупність вищих ціннісніх, фізіологічних, інтелектуальних і духовних можливостей людини. Жоден елемент методології, технології, інструментарію цієї системи не здатен порушити біоритми вчителя й учня, тому інша назва цієї методики-біоадекватна, тобто біологічно-адекватна універсальним природним законам розвитку людини.

Метою ноосферної освіти є формування  психологічного здоров’я дитини (стресостійкості, гармонії та духовності), мотивація екологічно здорового типу мислення, основаного на свідомому сукупному володінні логічним (лівопівкульним) та образним (правопівкульним) мисленням. Саме двопівкульний тип мислення може дати людині цілісну картину світу.

Керівник мм/о вчителів української філології Марисняк Т.М. підготувала цікаву презентацію «Біоадекватна (ноосферна) практика літературної освіти».

Презентація викликала жваве обговорення серед вчителів української мови та літератури. Так, вчитель СЗШ № 1 Алієва І.С. поділилася досвідом роботи проведення уроків літератури за біоадекватною методикою, а Кукуста Т.П. (СЗШ № 14 продемонструвала ілюстрації учнів 5-6 класів на літературні твори, які вивчають діти та переконливо довела цінність цієї технології.

Учителям було рекомендовано сайти в Інтернеті, на яких можна більш детальніше дізнатися про ноосферну освіту.

Було розглянуто питання організації, проведення та результати конкурсів, олімпіад.

Методичне об’єднання вчителів образотворчого мистецтва, керівник Лісюк С.А., розглянуло питання «Формування української ідентичності на уроках образотворчого мистецтва».

Вчителі, які підготували виступи з досвіду роботи: Улбабян Т.І.,Бесчасна О.Є (гімназія) Охріна І.І. (СЗШ № 16), Ковальчук  Н.О.(СЗШ № 17) переконливо довели, що знання культурної спадщини свого народу, розуміння її місця у світовій культурі-цінності для морального здоров’я суспільства сприяє формуванню національної гідності й гордості, заохочує до власної творчості та творчості дітей.

До м/о було підготовлено прекрасну виставку дитячих робіт виконаних в різноманітних техніках: малювання олівцями, пензлем, пальцем, за допомогою зубної щітки, гребінця, мочалки, малювання способом «тика», «примакуванням» тощо.

Світлана Анатоліївна розповіла про правопівкульне малювання, як спосіб гармонізації лівої та правої півкулі мозку, що сприяє оздоровленню людини.

Методист Шпакова В.М. підготувала презентацію «Золотий ключик творчості», в якій мова йде про доцільність гармонізації обох півкуль мозку, що сприяє цілісному мисленню.

Закріпленням теоретичного матеріалу був майстер-клас, який провела керівник м/о. Вчителі відпрацювали техніку малювання ластиком.

Цікаво пройшло засідання міського методичного об’єднання вчителів музики (керівник Тимощук Л.М., учитель ССШ № 17), на якому розглянули питання «Естетичне та світоглядне формування особистості на уроках музики».

Як свідчить досвід, українська музична культура, як ніякий інший засіб виховання, здатна ефективно формувати національну свідомість учнів, виховувати любов та повагу до титульної нації серед представників національних меншин, впливаючи не лише на інтелектуальну, а й на емоційну сферу особистості.

Цікавими, змістовними та корисними були виступи вчителів.

Бихун Ірина Володимирівна, учитель музики СЗШ № 16 презентувала свій досвід. «Естетична соціалізація та творчий розвиток особистості дитини на уроках музики в школі.» Вона наголосила на тому, що творчість є вищою формою активності особистості, а завдання вчителя полягає в тому, щоб вчасно помітити в дитині художньо-творчі риси, зосередити увагу на їх вихованні та розвитку.

Тисячна Світлана Вікторівна, (учитель СЗШ № 5) розповіла, які ігри можна використовувати на уроках музики, з метою розвитку творчого потенціалу учнів, формуванні естетичного світогляду школяра.

Чайковська Лариса Іванівна, учитель СЗШ № 11,13 назвала свій виступ «Навчання спрямоване на дитину». Привела приклади з досвіду роботи як музика впливає на виховання школярів, охоплюючи всю сферу естетичної свідомості людини.

Присутні з задоволенням переглянули презентацію «Сім причин слухати музику», яку підготувала Бихун І.В.

Підводячи підсумки м/о Тимощук Л.М. нагадала присутнім слова В.О. Сухомлинського «Музика –могутнє джерело думки. Без музичного виховання неможливий повноцінний розумовий розвиток.»

На уроках музики, наголосила Людмила Миколаївна, формується не тільки світогляд учня XXI століття а й естетичні смаки, а задача вчителя –працювати над підвищенням професійної майстерності. Виступ керівника методичного об’єднання  супроводжувався презентацією «Професійна майстерність вчителя».

Переглядів: 126 | Додав: tropa78 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
1  
http://www.cryptoderek.com

Ім`я *:
Email *:
Код *: