Субота, 21.10.2017, 07:35
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Меню сайту
освіта UA
вислови про освіту
Час
Наше опитування
Чи допомагає Вам наш сайт у роботі?
Всього відповідей: 20
Природа
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Час існув. сайту
відлік часу
.
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
наше місто
ЗНО
Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
погода
новини міста
Новини в Україні
МОНУ
ЛОІППО
ПЕДРАДА
Академія інновацій
ПЕДПРЕСА
ОСВІТА

Успішний виступ на Восьмій Міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти 2017"

Міністерство освіти і науки України, Національна академія педагогічних наук України і компанія «Виставковий Світ» 16–18 березня 2017 року в Київському Палаці дітей та юнацтва (вул. І. Мазепи, 13) проводять Восьму міжнародну виставку «Сучасні заклади освіти – 2017».  Тема експозиції «Освіта Луганщини» – «Нове освітнє середовище навчального закладу».

8 освітніх закладів м. Сєвєродонецька представили матеріали до участі у виставці.

 Напрямок "Інформаційно-комунікативні технологіїї в сучасній школі"- Сєвєродонецький методичний центр

 

У даний час набуває поширення концепція компетентнісного підходу в освіті, що є основою змістовних змін по забезпеченню відповідності освіти запитам і можливостям суспільства періоду інформатизації і глобальної масової комунікації.. У системі безперервної освіти дорослих компетентність є однією з основних характеристик результативності освіти в ланцюжку понять письменність - компетентність - культура – менталітет. Важливість формування ІКТ грамотності населення, створення неперервної системи підвищення кваліфікації в галузі ІКТ чітко відображена в Міжнародній програмі ЮНЕСКО «Інформація для всіх», оскільки саме від вчителів залежить розвиток інформаційної культури молоді.

Виділення ІКТ-компетентності як окремої складової професійної компетентності педагога обумовлено активним використання ІКТ у всіх сферах людської діяльності, в тому числі і в освіті.

ІКТ-компетентність заслуговує на особливу увагу тому, що саме вона дає можливість особистості бути сучасною, активно діяти в інформаційному середовищі, використовувати найновітніші досягнення техніки в своїй професійній діяльності. Під ІКТ-компетентністю педагога розуміється здатність вчителя використовувати інформаційні і комунікаційні технології для здійснення інформаційної діяльності (пошуку інформації, її визначення і організації, управління і аналізу, а також її створення і розповсюдження) в своїй професійній сфері.

Оперативно реагувати на нагальні потреби суспільства покликана система методичної роботи СМЦ, оскільки саме вона має забезпечувати випереджальну та неперервну підготовку вчителів, ефективний процес підвищення їх кваліфікації у сфері інформаційно-комунікаційних технологій у міжкурсовий період. Вона  вирішується не лише під час проходження курсів з підвищення кваліфікації, а упродовж усього міжатестаційного періоду в межах методичної роботи шляхом організації освіти та самоосвіти вчителя. Уміння застосовувати інформаційно-комунікаційні технології для вирішення професійних проблем і завдань у реальних ситуаціях педагогічної діяльності стає складовою його професійної компетентності.Упровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес зумовлює не тільки появу сучасних технічних засобів, але й нових форм і методів навчання. Учитель стає ключовою фігурою не тільки навчально-виховного процесу, а й самого процессу інформатизації освіти.

Розвиток ІТ- компетентності має свою специфіку і труднощі. З одного боку, інформаційно-комунікаційні технології  мають подвійне входження в навчальний процес: виступають і як об'єкт вивчення, і як засіб навчання. З іншого боку - стрімкий їх розвиток вимагає вивчення не конкретних програмних засобів, а усвідомлення педагогами сутності, можливостей і перспектив розвитку комп’ютерних технологій, розуміння психолого-дидактичних аспектів їх використання. Це зумовлює необхідність створення ефективної, динамічної, гнучкої системи підвищення кваліфікації вчителів міста у галузі інформаційних технологій.

Багато педагогів мають труднощі з навчанням з питань упровадження ІКТ. У більшості випадків це пов’язано з негативністю до змін та психологічними причинами: побоювання за власний авторитет, боязнь виглядати некомпетентним в очах колег, учнів, невідповідність власного образу «солідної людини». Для подолання такої ситуації у місті створено всі необхідні умови.

У закладах створені робочі місця для керівників та педагогічних працівників. Укомплектовано офісною технікою робочі місця керівників ЗНЗ, ДНЗ. У поточному навчальному році заклади отримали 23 нових навчальних комплекси. Мультимедійним обладнанням забезпечено 21(100%) ЗНЗ 3 ПНЗ та 4 ДНЗ. 21 заклад освіти мають 44 інтерактивні дошки. До мережі Інтернет у місті підключено 100% закладів та установ освіти. В усіх  навчальних закладах діє локальна мережа у комп’ютерних класах.

Саме від того, в якій мірі і як будуть вирішені проблеми інформатизації освіти у місті, залежатиме рівень підготовки фахівців освіти в майбутньому. Комп’ютер, інформаційна техніка і технологія виступають не просто як підсилювачі інтелекту – вони відкривають нові вимірювання свідомості. А комунікаційні засоби зв’язують ці вимірювання в єдине ціле, створюючи впорядковану систему нових знань.

Напрямок: Виховання дітей та учнівської молоді на загальнолюдських цінностях.

«Система підтримки дітей в умовах кризової ситуації в громадсько активній школі (середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 6 м. Сєвєродонецька Луганської області)»

Якими мають бути сучасні школи?

Існує думка, що школи повинні бути

найщасливішими місцями на Землі…

 

На даний час у суспільстві в наслідок воєнних дій на Сході України зросла конфліктогенність соціуму, тобто збільшився деструктивний потенціал суспільства, пов'язаний з порушенням сформованих зв'язків і відносин, зростанням соціальної напруженості, наростаючих протиріч в економічній і політичній сферах, деградацією соціальних відносин. Конфліктогенність соціуму виявляється в соціальній агресії, спрямованій назовні й усередину. І в школі, як в соціальній інституції, всі ці протиріччя проявляються найбільш яскраво. Тож виникла необхідність створення безпечного інклюзивного, безконфліктного середовища в загальноосвітньому навчальному закладі за сучасних умов розвитку української держави, яке забезпечило би підтримку дітей в умовах кризової ситуації.

фокусна дитина

Громада й шкільна спільнота стали перед необхідністю професійного розв’язання ресурсних, рольових та ціннісних конфліктів за допомогою шкільного центру порозуміння «Ти не один» (рік створення 2016), куди може звернутись кожен учасник навчально-виховного процесу. У рамках діяльності даного центру розглядається можливість проведення командою підготовлених учнів, батьків та вчителів уроків добросусідства, курсу «Кроки до порозуміння», консультацій, кіл друзів для учнів інклюзивної групи, медіаційних зустрічей, тренінгів, примирливих зустрічей тощо.

У центрі схеми зображена емблема шкільного центру порозуміння «Ти не один».

Напрямки діяльності центру порозуміння наступні:

впровадження методики «Коло друзів» (мета: поширення інклюзії в загальноосвітньому навчальному закладі,  залучення до соціуму кожної дитини будь-якого віку, яка стикається з труднощами в школі через індивідуальні особливості розвитку, особисту кризу чи девіантну поведінку);

впровадження курсу «Культура добросусідства» (мета: виховання соціально компетентних, критично мислячих і толерантних осіб, стресостійких, життєстійких особистостей, свідомих громадян і патріотів своєї Батьківщини, які відповідально керують своєю життєдіяльністю);

впровадження курсу «Кроки до порозуміння» (мета: розвиток в учнів позитивного ставлення до застосування моделей поведінки, орієнтованих на толерантність, моральні цінності українського суспільства і демократії, готовність до ефективного спілкування в повсякденному житті та за умов кризової ситуації);

впровадження шкільної медіації (мета: створення умов в учнівському колективі для формування здібностей розуміти один одного, уміння домовлятися щодо вирішення певної проблеми, яка виникла в результаті конфлікту чи кризової ситуації);

співпраця з батьківською громадськістю (мета: надання психологічної та педагогічної підтримки батькам, профілактика та подолання кризових ситуацій в освітньому середовищі та в родині).

У школі також реалізується соціально-психологічний супровід дитини, який включає в себе:

  • психодіагностику,
  • корекційну роботу,
  • профілактичну роботу,
  • психологічну просвіту та консультування,
  • прогностику.

Діяльність шкільного центру порозуміння «Ти не один» постійно освітлюється через інформування шкільної спільноти та громади, напрацювання центру поширюється через:

  • шкільний веб-сайт (http://school.at.ua),
  • соціальну мережу  (www.facebook.com/schkola6.sever ),
  • шкільну газету «Шкільний квартал»,
  • веб-сайти партнерів проекту (http://sevmetodcentr.at.ua, http://loippo.edu.ua, http://www.ussf.kiev.ua ),
  • міську газету «Сєвєродонецькі вісті»,
  • радіоцентр школи,
  • батьківські збори, громадські слухання,
  • сумісні заходи школи та громади (свята, ярмарки, флеш-моби, волонтерські акції тощо),
  • соціальні мережі.

Дана модель має на меті обґрунтування сучасних підходів до формування особистості на основі загальнолюдських цінностей у новому освітньому середовищі. Фундаментальною базою  моделі навчально-виховної системи СЗШ № 13 є система ціннісних орієнтацій, що включає загальнолюдські і національні чинники: ідеали добра, справедливості, совісті, честі, мудрості; українська ідея, народні звичаї і традиції, почуття національної гідності, повага до державних і національних символів, любов до рідної культури, мови тощо.

Розроблена модель зумовлює необхідність тісної взаємодії всіх учасників навчально-виховного процесу: педагогів, учнів, їхніх батьків та громадськості.

Модель дає чітке уявлення про особливості виховного процесу на різних етапах шкільного життя, допомагає цілеспрямовано, якісно його організувати.

Формування учнів як особистості здійснюється під час:

  • навчально-виховної діяльності;
  • позаурочної та позакласної діяльності;
  • роботи органів учнівського самоврядування;
  • взаємодії з батьками, громадськими організаціями, державними установами.

Важливою складовою успіху даної моделі є дотримання таких принципів :

  • єдність навчання і виховання;
  • єдність національного і загальнолюдського;
  • гуманізація виховання;
  • демократизація виховання;
  • активність, творча ініціатива;
  • гармонізація родинного і суспільного виховання;
  • безперервність і наступність виховання;
  • природо відповідальність у вихованні;
  • культуро відповідальність виховання;
  • диференціація та індивідуалізація виховного процесу.

Усе це, на нашу думку, сприяє формуванню  всебічно розвиненої особистості зі сформованим світоглядом і стійкою громадянською позицією. Складовими особистих якостей школяра – громадянина України є:

  • служіння в ім’я Батьківщини;
  • національна свідомість;
  • громадянські цінності;
  • світоглядні цінності;
  • моральні цінності;
  • інтелектуальні цінності;
  • родинні цінності;
  • екологічні цінності;
  • естетичні цінності;
  • валеологічні цінності.

    Напрямок «Партнерство – ресурс інноваційного розвитку  навчальних закладів

Посилення ролі громадськості в рішенні проблем освіти є однією з головних тенденцій розвитку державної освітньої політики, а в числі пріоритетних завдань модернізації освітньої сфери називається розвиток освіти як відкритої державно-громадської системи. Стратегічні цілі освіти  можуть бути досягнуті тільки в процесі постійної взаємодії освітньої системи з батьками, з представниками економіки, науки, культури, охорони здоров'я, всіх зацікавлених відомств і громадських організацій тощо. Це і є виховання всім світом, що створює сприятливі умови для соціального досвіду і саморозвитку особистості, для активної соціалізації молоді.

Сєвєродонецькою загальноосвітньою школою І-ІІІ ступенів №14 Сєвєродонецької міської ради Луганської області партнерство розглядається як один із найефективніших шляхів вирішення навчальних освітніх проблем, коли навчальний заклад у взаємодії з владою, громадськими організаціями, бізнесом, ЗМІ може вирішувати проблеми, які самостійно вирішити неможливо. Партнерство – це встановлення та розвиток взаємовигідних відносин між школою, вчителями, учнями, членами громади і спонсорами для  спільного вирішення загальних проблем. Партнерство на базі школи - це можливість поліпшити імідж школи, залучити додаткові людські та матеріальні ресурси для підтримки школи для задоволення потреб та інтересів громади.

На схемі представлені основні напрямки партнерських зв'язків Сєвєродонецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №14 Сєвєродонецької міської ради Луганської області:

  • Співпраця з батьківською громадою
  • Діяльність учнівського самоврядування 
  • Співпраця з громадськими організаціями та об'єднаннями
  • Співпраця з міжнародними організаціями та фондами
  • Співпраця з державними установами та службами
  • Співпраця з іншими навчальними та позашкільними закладами
  • Співпраця зі  ЗМІ тощо.
  • Охарактеризуємо кожен з них.

    Які б завдання суспільство не ставило перед школою, саме сім'я була, є і, мабуть, завжди буде найважливішим середовищем формування особистості та найголовнішим інститутом виховання. Без допомоги та підтримки батьків, їх глибокої зацікавленості, процес виховання й навчання не дасть необхідного результату. У нашому навчальному закладі основними формами співробітництва з батьками є:

  • батьківські збори класів школи;
  • засідання батьківського комітету школи або спільне засідання адміністрації школи та батьківського комітету;
  • діяльність Ради школи;
  • участь батьків у педагогічних, методичних та виховних заходах (написання науково-дослідницьких праць, організація екскурсій, зустрічей, випускних вечорів);
  • анкетування батьків з актуальних питань навчання та виховання тощо.
  • Партнер­ське горизонтальне управління на основі врахування громадської думки та залучення громадян до прийняття управлінських рішень забезпечено участю делегатів учнів, від батьків та представників громадськості (які обираються класними батьківськими зборами) у роботі вищого органу громадського самоврядування навчального закладу загальних зборів (конференції) колективу, що скликаються не менше одного разу на рік.

    Небайдужі батьки та вчителі об’єдналися в громадську організацію «Пліч-о-пліч зі школою», метою якої стало створення сприятливих умов для самореалізації, самовдосконалення, розвитку кожного школяра шляхом включення в систему громадських та творчих відносин, громадянське виховання школярів, формування їх духовної культури на основі національних традицій, здійснення  діяльності в сфері освіти, сприяння розвитку освітньої галузі, реалізації науково-освітніх програм, надання допомоги учасникам навчально-виховного процесу та зміцнення навчальної та матеріально-технічної бази Сєвєродонецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №14 Сєвєродонецької міської ради Луганської області.

    Своїми партнерами ми вважаємо й інші громадські організації та об’єднання:

  • Фонд Рух Молоді – установлено спортивний майданчик для Воркауту;
  • Громадська організація «Студентське братство» - проведення уроків історії, екологічних уроків, уроків Пам’яті, навчання волонтерів школи;
  • Міжнародний центр перспективних досліджень  - проведення уроків права;
  • «Червоний хрест» - допомога в підготовці  спортивних змагань («Школа безпеки», «Сокіл» («Джура»); навчання волонтерів-учнів школи, просвітницька робота серед учнів закладу;
  • ОСББ «Сім А» - підготовка школи до нового навчального року;
  • СІМІС ОТУ «Луганськ» - проведення уроків Мужності, допомога в підготовці команди для участі у військово-спортивній грі «Сокіл»(«Джура») та інші.
  •  Партнерство школи та громади – це співпраця людей, які добровільно об’єднали зусилля з метою зміцнення кращих традицій успішного розвитку, навчання й виховання дітей, пошуку ними свого місця в соціумі, збагачення змісту й методів діяльності навчально-виховного закладу.

    Співпраця з міжнародними організаціями та фондами (наприклад, з дитячим фондом ООН Юнісеф) дозволила поліпшити оснащення матеріально-технічної бази школи та запустити соціальні проекти для громади.

    Сучасному випускникові потрібний не абсолютний багаж знань, а вміння їх здобувати, аналізувати та застосовувати в конкретній ситуації, тому учнівське самоврядування є засобом формування ціннісного ставлення особистості. Воно є незалежною організацією, в якій учні самостійно приймають будь-які рішення. Усе, що не підлягає забороні, дозволено. У нашій школі функціонує дитяча організація ЛідерS. Самоврядування представляє інтереси учнів перед учителями, батьками, органами освіти. Цінність учнівського самоврядування полягає в тому, що учні ґрунтовно та всебічно проникають у сутність своїх прав та обов’язків. Органи учнівського самоврядування взаємодіють із педагогічним колективом школи на засадах співпраці, що сприяє творчій діяльності учнів і дорослих. Усвідомлення школярами своєї причетності до розв’язання важливих  громадянських  справ  є  ознакою  їхньої  активної  позиції у подальшому дорослому житті.

    Співпраця з державними установами та службами має різноплановий характер.  Завдяки співпраці з кримінальною міліцією у справах дітей учні отримують достатньо знань про шляхи розв'язання конфліктів, кримінальну відповідальність, про шкідливість та наслідки вживання наркотичних речовин. Проводиться  спільна профілактична робота з сім’ями, які потребують підвищеної педагогічної уваги.

    Добре налагоджена робота з центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, який надає дієву допомогу у вихованні підростаючого покоління: проводить лекції для учнів, індивідуальну роботу з дітьми пільгових категорій.

    Профорієнтаційну роботу з майбутніми випускниками проводять спеціалісти міського центру зайнятості.

    Важливим партнером для нас є також міська лікарня, співпраця з якою передбачає медичні огляди, рейди по перевірці санітарних норм, просвітницькі лекції лікарів, пропаганду здорового способу життя, підготовку дітей до туристичних походів та спортивного орієнтування, екскурсії. Співпраця з міським військкоматом забезпечує проведення тренувальних занять з предмету «Захист Вітчизни», конкурсів військово-патріотичного спрямування.

    Відділ освіти, СМЦ, ЛОІППО надають методичну допомогу педагогам школи, а Сєвєродонецька міська рада оновлює матеріально-технічної базу нашого навчального закладу.

    Виховання свідомого громадянина неможливе без співпраці з іншими навчальними та позашкільними закладами. ВНЗ допомагають у проведенні профорієнтаційної роботи серед молоді. Інші школи міста – проведення спільних заходів, фестивалів, змагань та конкурсів. Центр дитячо-юнацької творчості, станції юних техніків та натуралістів, Центр туризму та краєзнавства, Сєвєродонецький  дитячо-юнацький комплекс «Юність», музичні  та художня школи забезпечують змістовне дозвілля школярів та розвиток їх творчих здібностей.

    У проведенні виховних заходів для учнів школи нашим давнім партнером є Сєвєродонецька міська бібліотека для юнацтва ім. Й.Курлата та міська дитяча бібліотека. В організації майстер-класів та екскурсій допомагає Галерея мистецтв.

    Засоби масової інформації, висвітлюючи діяльність школи, сприяють формуванню привабливого іміджу школи в освітньому просторі.

    Завдяки партнерству навчального закладу, взаємозв'язків його компонентів, можливі

    упровадження в життя державно-громадської моделі управління в СЗШ №14,

    постійний позитивний розвиток освітнього середовища,

    розв'язання важливих проблем закладу,

    підвищення ефективності навчально-виховного процесу в цілому та взагалі існування школи в непростих економічних та соціальних умовах сучасного суспільства.

    З 2010 року Сєвєродонецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №14 є громадсько-активною школою, тобто школою, в якій велика увага приділяється налагодженню партнерських стосунків між навчальним закладом та всіма ресурсами, що існують в громаді. Громадсько-активна школа ставить перед собою мету не просто надавати освітні послуги учням, а й розвивати громаду, залучати батьків і мешканців до вирішення соціальних та інших проблем, які існують як у школі, так і у громаді.

    Кінцевою метою партнерства є створення атмосфери турботи і підтримки учнів силами всієї громади, що сприятиме розвитку їхніх можливостей, задовольнятиме їхні інтелектуальні, емоційні, соціальні потреби; підготовка дитини до взаємодії з соціумом засобами самого суспільства; забезпечення участі в управлінні освітою через реалізацію пріоритетних напрямків розвитку освіти, конкурентоспроможного закладу з активною громадською позицією, високим і стійким авторитетом.

    Саме такий заклад покликаний формувати особистість випускника, соціально-адаптованого та громадсько-активного,  ініціативного, спроможного  приймати нестандартні  рішення,  реально здатного оцінити, впровадити, а головне – зберегти ідеї демократії.

    Напрямок: Партнерство – ресурс інноваційного розвитку навчальних закладів.

     

РЕЗУЛЬТАТИВНИЙ ПРОСТІР СЄВЄРОДОНЕЦЬКОГО БАГАТОПРОФІЛЬНОГО ЛІЦЕЮ – ЦЕ АКТИВНЕ ПАРТНЕРСТВО

Партнерство – один з  шляхів розвитку  сучасного навчального закладу, який передбачає результативну сумісну діяльність в області виховання, навчання та розвитку, розширює можливості проектної діяльності, підвищує конкурентну спроможність освітньої установи.

Сєвєродонецький багатопрофільний ліцей на шляху всебічного розвитку учасників навчально-виховного процесу має сталі партнерські стосунки з  ЛОІППО (створення умов для професійного та особистісного зростання суб’єктів освіти),  що  затверджує сертифікат Управління освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації та ЛОІППО.

У 2005 році з метою створення умов для розвитку творчого потенціалу учнів, їхньої самореалізації ліцей започаткував проведення міських інтелектуальних конкурсів. Тринадцятирічний досвід проведення на базі ліцею турнірів і конкурсів (математичний турнір пам’яті І.І.Антипова, «Екологічний марафон», «Гуманітарна карусель») став можливим лише  за участі й підтримки шкіл-партнерів не тільки міста, але й регіону.

Ліцей пишається багаторічними партнерськими стосунками з вищими навчальними закладами регіону, які дозволяють учням і учителям ліцею брати участь у наукових конференціях і предметних олімпіадах, які проводять ВНЗ, друкуватися у наукових збірках.

Плідною є співпраця наукового товариства ліцеїстів «Потенціал» і ЛУГМАНУМ, яка сприяє створенню умов для заняття науково-дослідницькою діяльністю.

З метою вдосконалення змісту освіти, на основі його відповідності сучасним тенденціям, впровадження нових освітніх технологій педколектив ліцею залучається до участі у різноманітних міжнародних проектах.  Тільки у 2015-2016 рр. ми стали учасниками наступних проектів:

  • “Підвищення психосоціальної стійкості до стресів у дітей” (UNICEF, Дитячий Фонд ООН)
  • “Долаємо прірву: інструмент для об'єднання розділених громад  (UCBI)
  • “Енергозберігаючі заходи” (Програма розвитку ООН в Україні)
  • “Глобальна освіта – знаємо права людини” (Благодійний фонд “Восток”SOS”, Моndo (Естонія), Освітній Дім прав людини (м.Черкаси).
  • Виховний простір ліцею спрямований на виховання і розвиток свідомого громадянина і співпраця з Червоним Хрестом, школою-інтернатом, військовою частиною, міськими бібліотеками, органами ДСНС тощо, забезпечує формування соціально-активної людини.

    Партнерський досвід ліцею підтверджує актуальність вислову «Хочеш іти швидко – йди один. Хочеш іти далеко – йдіть разом».

 Напрямок Позашкільна освіта: додаткові можливості для розвитку особистості.

 Додаткові можливості для всебічного розвитку дітей в Сєвєродонецькому міському Центрі еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді.

 

 

Сєвєродонецький міський Центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді–профільний позашкільний навчальний заклад .

Навчально-виховний процес ЦЕНТУМ спрямований на виконання соціального замовлення, яке полягає у вихованні гармонійно розвиненої особистості.

Спільним джерелом для формування змісту навчання стали основні сфери самовизначення особистості: людина, суспільство, природа.

Змістом виховання є моральні норми і моральні дії, правила, переконання, відношення до праці, оточуючих людей, до себе, до суспільної власності. У той же час зміст навчання і виховання є доступним, відповідає віковим та індивідуальним особливостям вихованців, рівню їх підготовки, умовам навчально-виховної роботи.

Робота гуртків  проводиться в 6-ти шкільних теплицях - єдиних діючих теплицях в Луганській області та живому куточку.Така практична база створює додаткові можливості для всебічного розвитку дітей.

420 учнів навчально-виховних закладів міста розвивають свої творчі здібності   за різними профілями в 25 гуртках:

Програми гуртків  екологічного напрямку передбачають ознайомлення з основами екологічних знань і природоохоронною діяльністю людини. Професійна просвіта отримується в процесі спостережень,досліджень, практичної роботи на навчально-дослідній ділянці.Гуртки «Юних квітникарів» сприяють отриманню  учнями  знань про квітництво. Практичні роботи в теплицях проводяться на основі знань, які добуваються учнями  в процесі вивчення основ природничих наук, з використанням досягнень сучасної науки та досвіду вирощування квітково-декоративнихкультур.В гуртку флористи-фітодизайнери вихованці отримують навички з виготовлення композицій, букетів, проводять дослідження по подовженню терміну квітування та збереження рослин після їх зрізу .Формування уявлень про професію ландшафтного дизайнера досягається на основі практичної роботи під час реалізації проектів «Благоустрій шкільного двору», «Квітуча Україна», «Живий куточок». Вихованці вивчають асортимент гарно квітучих кущів, багаторічних і однорічних рослин, навчаються  благоустрою пришкільних ділянок. Про особливості поведінки, умови утримання,  розведення та годівлі тварин вихованці дізнаються  в гуртках  «Любителів свійських тварин».Спостереження за змінами в природідосліджують в гуртках «Юних друзів природи».А «Художники-натуралісти» свої спостереження навколишнього середовища висловлюють засобами образотворчого мистецтва.

Вихованці Центру постійні учасники та переможці  обласних та всеукраїнських,  екологічних конкурсів, акцій, заходів, грантових проектів за підтримки міжнародних організацій (ПМГ ПРООН /ГЄФ, МОМ)

Напрямок  Упровадження інклюзивного навчання в освітніх закладах.

Сьогодні в Україні дуже важливою є проблема освіти дітей з особливими освітніми потребами. Тому  більш широкого розвитку набуває інклюзивна освіта, яка передбачає, що такі діти відвідують звичайний дитячий садок, школу, навчаються і виховуються разом зі своїми однолітками.

Запропонована  модель  ДНЗ№14 допоможе педагогам різних навчальних закладів, незалежно від їх інклюзивності на даний момент, включитися в процес розбудови закладу у напрямку створення сприятливих умов для кожного учасника освітнього процесу, досягнення всіма дітьми максимально високих результатів, просування в дошкільному закладі демократичних цінностей і практик.

Основою стратегії, відображеної в моделі, є комплексний психолого-педагогічний підхід, який здійснює група індивідуального супроводу – група професійних працівників дошкільного закладу, які своїм складом репрезентують весь колектив.

Комплексний психолого-педагогічний підхід до організації навчально-виховного процесу, який би задовольняв освітні потреби всіх дітей складається з таких напрямків:

  • Формування сприятливого розвивального середовища як однієї з вихідних умов розв'язання проблем інклюзивної освіти.
  • Створення позитивного клімату та забезпечення максимального захисту дітей у дошкільному закладі та поза його межами.
  • Впровадження інноваційних технологій до навчання та розвитку дітей: арт-терапії, адаптивної фізичної культури, відеомоделювання, анімалотерапії, кінезіологічної гімнастики, музичної терапії, ігро-терапії, піскотерапії та ін..
  • Запровадження в навчальному закладі політики та системи послуг, які забезпечують  необхідну емоційну та консультативну підтримку сім’ям.
  • Підвищення професійної компетентності педагогів як однієї із умов ефективності роботи.
  • Залучення  громадськості (ЗМІ, інтернет-ресурсів та ін.) з метою пошуку шляхів, додаткових коштів, можливостей для успішного навчання і розвитку усіх дітей.

Напрямок  Партнерство – ресурс інноваційного розвитку навчальних закладів.

Сучасна корекційна педагогіка сприяє актуалізації розробок і впровадження у навчально-виховний процес різних форм роботи, які враховують характер і глибину індивідуальних проблем дітей з особливими потребами, відхилень у їхньому розвитку.

Використання новітніх корекційно-розвивальних технологій у ДНЗ№19 перетворює складний освітній процес на цікаву захоплюючу гру, допомагає педагогу у ненав’язливому комплексному та ефективному вирішенні навчальних, розвивальних і виховних завдань.

Сенс застосування технологій полягає в індивідуалізації корекційного навчання, надання дитині можливості самостійної продуктивної діяльності, забезпеченні позитивної динаміки в навчанні і вихованні.

Грамотне поєднання педагогами нашого колективу традиційних та інноваційних технологій забезпечує розвиток у вихованців пізнавальної активності, творчих здібностей, допомагає розвивати, формувати, корегувати, виховувати особистість дитини. Різноманітність технологій не дає дітям звикнути до однотипних видів занять і мотивує їх на отримання нових знань.