Середа, 25.04.2018, 11:28
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Меню сайту
освіта UA
вислови про освіту
Час
Наше опитування
Чи допомагає Вам наш сайт у роботі?
Всього відповідей: 26
Природа
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Час існув. сайту
відлік часу
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Відділ освіти
ЗНО
МОНУ
ЛОІППО
ПЕДРАДА
Академія інновацій
ПЕДПРЕСА
ОСВІТА
наше місто
Календар
«  Квітень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
погода
новини міста
Новини в Україні
 

ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ЗМІСТ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ У ШКОЛІ І СТУПЕНЯ

Державні стандарти

Наказ МОН від 05.08.2016 № 948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів».

НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ ДЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ТА ЗАГАЛЬНОНАВЧАЛЬНІ УМІННЯ ТА НАВИЧКИ

Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання у початкових класах загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням українською мовою у 2016/2017 навчальному році;

Наказ МОН № 1222 від 21.08.13 року зі змінами, внесеними згідно з наказом МОН №1009 від 19 серпня 2016 року Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти

Додаток до наказу МОН України від 19.08.2016 №1009 Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи

 

"Про структуру 2016/2017 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів" (Лист МОН № 1/9-296 від 09.06.2016)

"Щодо навчальних матеріалів" (лст МОН 1/9-610 від 21.11.2016)

"Щодо перевірки зошитів" (лист МОН №1/12-5366 від 10.11.2016 р.)
 "Щодо надання деяких роз”яснень з організації навчально-виховного процесу у початковій школі" (лист МОН № 1/9-464 від 06.09.2016)

"Про скасування листа МОН від 28.01.2014р. № 1/9-74 "Щодо конторолю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів ЗНЗ"

"Про проведення 1 вересня 2016 року Першого уроку" (Лист МОН № 1/9-385 від 20.07.2016)

Поділ класів на групи при вивченні української мови

Методичні рекомендації щодо заповнення класного журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів (Лист Департаменту загальної  середньої та дошкільної освіти № 2/2-14-1907-15 від 21.09.2015)

"Роз’яснення щодо порядку приймання дітей до першого класу" (Лист МОН від 14.02.2015 № 1/9-71)

"Про затвердження Інструкції щодо заповнення Класного журналу для 1 -4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів" (Наказ Міністерства освіти і науки України від 08.04.2015 №412)

"Щодо обов'язкової ділової документації" (Лист МОН України від 10.06.2015 № 1/9-285)

 

Наказ МОН України від 07.04.2005 №204 «Про прийом дітей до 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів».

Постанова Кабінету Міністрів України від 05.10.2009 р. №1121 «Про затвердження Положення про групу продовженого дня для загальноосвітнього навчального закладу».

Державні санітарні правила і норми влаштування, утримання ЗНЗ та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008- 01)

Лист МОНмолодьспорту України від 10.06.2011 №572 «Про типові начальні плани початкової школи».

 

Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу в початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2016/2017 навчальному році

 

Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи

 

Про загальнонавчальні уміння і навички учнів початкової школи

 

Про переліки навчальної літератури для 1-4 класів, що має відповідний гриф МОН України, для використання в загальноосвітніх навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році

 

Переліки навчальної літератури для 1-4 класів з навчанням українською мовою

 

Перелік навчальної літератури для 1-4 класів, що має відповідний гриф МОН України, для використання у загальноосвітніх навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році

 

Перелік навчальних програм для реалізації варіативної складової навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів І ступеня, рекомендованих МОН України

 

Як допомогти вчителю початкових класів розпочати новий навчальний рік за оновленими програмами? На що насамперед звернути увагу? На ці запитання не втомлюються відповідати фахівці МОН і модератори з розвантаження програм. Цим питанням був присвячений і семінар-інструктаж «Початкова освіта на сучасному етапі», який днями провели у МОН для методистів Інститутів післядипломної педагогічної освіти.

 

Майже всі промовці наголошували: цей рік, образно кажучи, є генеральною репетицією перед значно більшими змінами – державних стандартів. Тому не варто боятися змін, не треба лякатися панічних коментарів під оновленими програмами та в соцмережах. В оновлених програмах «розчарувалися» ті, хто боїться будь-яких змін і завжди «розчаровується» в усьому новому. Зміни ж насамперед стосуються ідеології початкової освіти – дітям уже не потрібно бути однаковими, читати з однаковою швидкістю, знати лише одне правильне рішення задачі тощо. Початкова освіта нарешті визнає, що всі учні – різні, і що важливі якісні, а не кількісні показники, що передусім – свобода вчителя і повага до дитини.

Кардинально змінені цілі навчання дітей, – наголошує заступник міністра Павло Хобзей. – Перша – дати творчу свободу вчителю, друга та головна – у кожному учневі потрібно бачити особистість.

Читайте також: Математика без зазубрювання, українська мова без застарілих слів. Нові програми для початкової школи

Роль методистів у мотивації вчителів щодо творчої роботи – ключова. На думку Павла Кузьмовича, саме від їхньої роботи залежить 50 % успіху педагогів. І нині спільне завдання фахівців міністерства та методистів – «озброїти» вчителя необхідними матеріалами.

Павло Хобзей нагадав, що знято фіксовану кількість годин на вивчення кожної теми (їх самостійно визначає вчитель) і дублювання змісту в навчальних предметах «Основи здоров’я», «Я у світі», «Природознавство». Ключовими змінами також є те, що процес навчання привели у відповідність до вікових можливостей молодших школярів, а термінологію програм – уніфікували.

Павло Кузьмович пояснив методистам інститутів післядипломної освіти: щоб оновлені програми запрацювали, вчителі повинні по-новому організувати свою роботу. Часто педагоги будують навчальний процес «від підручника до календарного плану» і лише інколи заглядають у програму. Має ж бути навпаки – навчально-методичне забезпечення має ґрунтуватися саме на навчальній програмі.

Календарне планування: «шпаргалки» не буде

Про те, на що саме звернути увагу вчителів, методистам розповідали модератори розвантаження програм. Учитель початкових класів Київського НВК № 240 «Соціум» Любов Гайова розповіла, що не варто хвилюватися щодо введеного в програму есе (замість твору-роздуму чи опису).

Есе не заганяє дитину в рамки, тому для початкової школи підходить якнайкраще, – переконує Любов Андріївна. – Тим, хто все ще не зрозумів, що ж це таке, теж не варто боятися: нині йде робота над підготовкою спеціального посібника і незабаром він буде у школах.

Також Любов Гайова радить не пропускати сторінки в підручниках, що стосуються вилучених тем. На її думку, текстовий матеріал можна використати для вивчення інших тем. Наприклад, матеріал, який стосувався тем «Дієвідміна» та «Змінювання дієслів», можна використати для закріплення дієслівних, часових форм, числових форм.

Чимало тем із першого і другого класу перенесено в третій клас. Це зроблено, зокрема, для того, щоб дати вчителю більше часу для мовлення на уроках.

Саме в перших класах треба навчити дитину любити рідну мову, – переконана Любов Гайова. – Щоб у дитини зміцніло бажання говорити рідною мовою, потрібно більше читати, слухати, завчати напам’ять. Для цього раджу використовувати авторські, театральні аудіозаписи.

Дуже хвилює вчителів і питання календарного планування. Любов Гайова розповідає, що багато вчителів і методистів звертаються з проханням розробити календарне планування з української мови. Запитують також – що робити з молодими спеціалістами, яким буде складно зробити календарне планування на рік. Не варто робити з цього проблему, вважає Любов Андріївна. Методичні ради в школах, колеги, заступники директорів можуть допомогти недосвідченим педагогам. А для фахівця зі стажем самостійне планування власної роботи – лише додатковий «плюс».

Із проханнями скласти уніфікований календарний план освітяни звертаються і до модератора з розвантаження програми «Літературне читання» Наталії Пархоменко. Вона також відповідає: уніфікованого (для району, області чи країни загалом списку) календарно-тематичного плану та списку творів для літературного читання бути не може. Учитель нарешті сам може обирати твори, які він опрацьовуватиме з дітьми, і такий план повинен скласти особисто.

Це добре, адже можливість вибору літературних творів розширює умови формування читацької культури учня, – переконана Наталія Пархоменко.

Утім, певні складнощі в самостійному укладенні календарного плану спершу все ж можуть виникнути, адже вчителю доведеться ухвалювати рішення щодо художньої, виховної і дидактичної цінності того чи іншого твору. Тому Наталія Пархоменко планує зробити додаток до програми, в якому напроти імені автора буде вказано конкретний твір, щоб учителю було простіше зорієнтуватися.

Програма з математики: сформувати вміння обчислювати

Не зважати на нервові коментарі щодо оновленої програми з математики закликає вчителів і методистів і науковий консультант із розвантаження цієї програми, науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України Оксана Онопрієнко. Вона радить читати тексти самих оновлених програм. Принцип «ножиць», покладений в основу розвантаження, полягає в тому, щоб давати за необхідності більше матеріалу, а оцінювати – лише необхідний мінімум. Цей мінімум «прописано» у правій колонці програми, знайти і переглянути вимоги щодо оцінювання можна в кілька «кліків» комп’ютерною мишкою.

За словами Оксани Онопрієнко, деякі ЗМІ підняли хвилю нерозуміння щодо скасування вимоги в першому класі заучувати таблиці додавання і віднімання. Мовляв, «діти розучаться рахувати». Нічого подібного! У програмі не акцентовано увагу на заучуванні, бо важливіше сформувати вміння обчислювати, ніж удаватися до механічного запам’ятовування.

Також науковець радить методистам зіставити зміст програми і підручника та визначити, чи є в ньому необхідні завдання для реалізації новацій.

Подорожувати краєм і галактикою

Дуже уважно читати програму радить і модератор розвантаження програми «Природознавство», доцент кафедри педагогіки Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Дарія Біда.

Вона пояснює методистам, що проектна діяльність винесена за рамки програми. Але вона є важливою, оскільки навички з такої діяльності знадобляться дитині в житті. І радить пояснити вчителям, що не варто чекати, доки цікаві теми для проектів «підкаже» методист, а шукати їх разом із учнями.

Також Дарія Біда радить звернути увагу на перший розділ для другого класу «Спостереження за порами року». Програма складена так, що дитина вивчає природознавство за порами року, і саме в цьому розділі дано інструментарій для роботи протягом навчального року. Пройти його механічно за місяць-два – означає залишитися без матеріалу, зібраного для всіх пір року. Цей розділ має «розпорошитися» на весь рік.

Ще одна новація – узгодження програм з природознавства й інформатики. Починаючи з другого класу, на уроках інформатики вивчатимуть пошук зображень, текстів, відео в Інтернеті, знаходитимуть рідний край на картах, орієнтуватимуться в картах сузір’їв, планет. І, що вчора здавалося фантастикою, навчаться робити на карті мітки та позначення.

Дитина зможе «подорожувати» не тільки своїм краєм, а й усією Сонячною системою, – з оптимізмом розповідає науковець. – Сучасні технології дають таку можливість. Але це стане реальністю, коли вчитель прийме зміни і застосовуватиме інновації на уроках.

Методисти отримали книжечки «Екоказки» і «Екопроекти», в яких зібрано кращий досвід учителів, які викладають цей предмет у школах. Скоро ці матеріали можна буде знайти на сайті EdEra.

Методисти з різних областей запитували: як працювати з класними журналами за новими програмами, чи зміняться критерії оцінювання роботи учнів? Заступник директора Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН Наталія Бєскова заспокоює: правила ведення журналу не змінюються. Методичні ж рекомендації щодо програм та інструкції оцінювання надійдуть в обласні управління освіти до початку нового року.

І фахівці МОН, і науковці, і громадські активісти переконані, що більшість освітян підтримує зміни в початковій школі. Власне, це показало обговорення під час розвантаження програм: в Україні є «критична маса» активних учителів, які, замість скаржитися на застарілі норми, готові приділити час, застосувати свій досвід і знання, щоб змінювати школу на краще.

 

Найкращі сайти з прямими посиланнями на файли для електронних підручників

Електронні версії шкільних підручників можна знайти і завантажити в багатьох місцях Інтернету, але будьте уважні, так як здебільшого посилання будуть непрямими, заплутаними або навіть шкідливими. В списку нижче підібрані найкращі безпечні сайти з підручниками, більшість файлів з яких доступні для прямого завантаження в форматах DjVu и PDF. Для перегляду підручників на пристроях з операційною системою Android рекомендується використовувати програму EBookDroid. Сайти активно змінюються і якщо не виходить знайти або нормально завантажити підручник з одного сайту, то спробуйте на іншому.
http://pidruchnyk.com.ua/ Дуже зручний сайт як для перегляду в режимі онлайн, так і для завантаження підручників (прямі посилання під вікном онлайн-перегляду)
http://schoolbooks.org.ua/ Для завантаження електронної копії підручника необхідно на його сторінці клацнути правою кнопкою на "Завантажити підручник" та вибрати "Сохранить ссылку как..." або аналогічний пункт меню.
http://portfel.at.ua/ Для завантаження електронної копії підручника необхідно на його сторінці клікнути по іконці PDF або DjVu поряд з зображенням книжки і в наступному вікні також вибрати "Скачать".
http://4book.org/uchebniki-ukraina Підручник завантажиться в вигляді архіву, його необхідно буде розпакувати (програмою WinRaR або аналогічною), так як більшість пристроїв не зможуть його прочитати.
http://shkola.yccat.com/index.html Дуже гарний сайт, але для завантаження електронних копій підручників необхідно пройти просту реєстрацію.

Мультимедійні підручники для початкової школи

http://rozumniki.net/catalog/products/pochatkova-shkola/
Сайт konserg.ucoz.ua присутній у розділі Методичний портал | Інтернет-ресурси загальноосвітньої тематики
Сайт yrok.at.ua додано до бази Збиральника у розділ Початкова школа.
Освітній сайт для сучасних педагогів http://konserg.ucoz.ua/

Cайт вчителя початкових класів Кресак Наталі Миколаївни.Сайт присвячений вчителям та батькам. Цей сайт покликаний об'єднати зусилля батьків і вчителів для підвищення ефективності навчання і виховання дітей. На сайті ви ви зможите знайти уроки, заходи, пам'ятки, методичні розробки, ігри, загадки, посилання на довідники, словники, енциклопедії. http://yrok.at.ua/


Газета "Начальная школа" http://nsc.1september.ru/
Архив журнала "Начальная школа плюс до и осле"http://www.school2100.ru/izdaniya/magazine/archive/
Журнал "Начальная школа" http://www.n-shkola.ru/

http://teacher.at.ua/
Початкова школа. Вчитель -вчителю.Вчитель - учню. Вчитель -батькам. Поради шкільного психолога.Цей сайт створено для співпраці вчителів та допомоги учням та їх батькам.

http://stezhynky.ucoz.ru/
Сайт вчителя початкових класів
Криворізької загальноосвітньої школи №130 Рибаковської Наталії Василівни.Метою сайта є надання корисної та цікавої інформації батькам,дітям, обмін досвідом, дидактичними матеріалами з вчителями.

http://22071957milena.ucoz.ru/
Сайт учителя початкових класів Черепанової Таміли Миколаївни. Аудіозаписи дитячих пісень. Відеоролики для навчальної та виховної роботи. Мультимедійні презентації. Конспекти занять, майстер - класи. Матеріали вчителю в підготовці до уроків і виховних занять. Поради та рекомендації. Програми, накази, інструкції, методичні листи, рекомендації. Планування, методичні рекомендації, технології

http://www.pochatkova-shkola.net/
ВЕБ-сторінка журналу "Початкова школа"

http://uclever.com/
Центр творчих ініціатив "Клевер"

http://cnml.com.ua/index.php?cat=38
Центр навчально-методичної літератури

http://ippo.dn.ua/upravlinnja-viddili-osviti-metodichni-sluzhbi-2/
Електронний журнал "Золоті сторінки освіти"

Сайт учителя П'ятих Олени Іванівни Ресурс буде корисним для вчителів початкових класів, учнів та батьків. Багато корисної інформації, презентації, статті щодо виховання учнів, корисні поради для батьків - все це є на сайті. Ласкаво прошу!

Презентації для учнів початкових класів http://educat.at.ua/
Сайт об'єднує вчителів, що створюють навчальні презентації для своїх учнів. Налічує більш як 1700 презентацій та відеоматеріалів.

http://percha-shodunka.ucoz.ru
Cайт вчителя початкових класів Квітки Світлани Сергіївни.
Він присвячений вчителям та батькам.
Цей сайт покликаний об'єднати зусилля батьків і вчителів для підвищення ефективності навчання і виховання дітей.

Уроки по школьной программе, методические разработки уроков для первоклассников есть тут:
http://school.xvatit.com/index.php?title=1_%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%8...

Уроки для второклассников, видеоматериалы, раздаточный материал и многое другое есть тут:
http://school.xvatit.com/index.php?title=2_%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%8...

Уроки для третьеклассников:
http://school.xvatit.com/index.php?title=3_%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%8...

Уроки и учебные материалы для учителей и учеников 4-х классов:
http://school.xvatit.com/index.php?title=4_%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%8...

На Гіпермаркеті знань є розділи з навчальними матеріалами українською мовою.

Уроки для першоклассників українською мовою:
http://school.xvatit.com/index.php?title=1_%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81_%D1%...

Уроки для вчителів та учнів 2-х класів:
http://school.xvatit.com/index.php?title=2_%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81_%D1%...

Уроки та навчальні матеріали для вчителів та учнів 3-х класів:
http://school.xvatit.com/index.php?title=3_%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81_%D1%...

Методичні розробки уроків та тексти підручників з усхі предметів для 4-х класів:
http://school.xvatit.com/index.php?title=4_%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81_%D1%...

Учителя початкових класів мають змогу поповнювати Гіпермаркет знань своїми авторськими матеріалами за винагороду. Створюймо нову систему освіти разом!

"Світ казок"- цікавий сайт для дітей, їх батьків та вчителів.
Велике зібрання українських народних та народів світу казок в друкованому, аудіо та відео вигляді.
http://kazka.p.ht/

Сайт "Казки"

Українські народні казки http://kazki.org/index.php/home/ukrtales
Казки народів світу http://kazki.org/index.php/home/worldtales
Літературні казки http://kazki.org/index.php/home/literaturetales
Аудіоказки http://kazki.org/index.php/sound
Казки-презентації http://kazki.org/index.php/presentation

Сайт Казки братів Грімм - http://sites.google.com/site/kazkibrativgrimm/
Сайт Казки Шарля Перро - http://sites.google.com/site/kazkisarlaperro/
Сайт Казки Андерсена - http://sites.google.com/site/kazkiandersena/

Сайт вчителя початкових класів Фіцай О.В.

Сайт буде корисним для вчителів початкових класів, учнів та батьків. Багато корисної інформації, презентації, статті щодо виховання учнів, корисні поради для батьків.

http://ditky.at.ua - Все діткам українською мовою - безкоштовно і без реєстрації!
http://valeriks.ucoz.ru - Початкове навчання
http://www.abetka-logopedka.org - Юля Турчина. дівчина в вишиванці
http://vozniuk.com/lesia - Леся Вознюк. Авторський блог

Велика кількість презентацій: 1)http://www.rusedu.ru/subcat_46.html у розділі Українська мова, нижче посилання_Начальная школа (на украинском языке).

2) http://viki.rdf.ru/ - презетації рос. мовою, але можна використати і для учнів шкіл з українською мовою викладання.
3) http://shools-geograf.at.ua/load/prezentacii/6_klass/01/59-1-0-627 - сайт вчителя географії, дуже багато зібрано цікавого матеріалу, і, хоча, презентації для старшої школи, дещо можна використати і початковій школі на уроках природознавства.
4) http://900igr.net/ - 900 детских презентаций и 300 флеш-игр ребёнку с 1 года