Середа, 25.04.2018, 11:24
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Меню сайту
освіта UA
вислови про освіту
Час
Наше опитування
Чи допомагає Вам наш сайт у роботі?
Всього відповідей: 26
Природа
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Час існув. сайту
відлік часу
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Відділ освіти
ЗНО
МОНУ
ЛОІППО
ПЕДРАДА
Академія інновацій
ПЕДПРЕСА
ОСВІТА
наше місто
Календар
«  Квітень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
погода
новини міста
Новини в Україні

 

Особливості присвоєння педагогічного звання працівникові загальноосвітнього навчального закладу

 

Рекомендації щодо оформлення матеріалів перспективного педагогічного досвіду претендентів на педагогічне звання
Академія неперервної освіти Кабан Л.В.,вчений секретар КОІПОПК

 

Атестація педагогічних працівників ПРЕЗЕНТАЦІЯ, Ольга Малишева, Головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Mіністерства освіти і науки України

Методичні рекомендації щодо організації атестації педагогічних кадрів у загальноосвітніх навчальних закладах

МЕТОДИКА СТВОРЕННЯ ЕЛЕКТРОННОГО ПОРТФОЛІО ПЕДАГОГА (презентація)


ПОРТФОЛІО КЕРІВНИКА НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ (презентація)

ПРАКТИЧНИЙ ДОСВІД НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ, ЩО АТЕСТУЮТЬСЯ

Особливості ухвалення рішення про невідповідність педагогічного працівника раніше присвоєній кваліфікаційній категорії

 

Атестуємо керівників навчальних закладів та їхніх заступників: від А до Я

Пропонуємо вам ознайомитися з моделлю організації атестації керівників навчальних закладів, їхніх заступників та осіб, які претендують на зайняття посади керівника Організувати будь-яку роботу легко, якщо чітко визначено її порядок, розроблено відповідні рекомендації, підготовлено шаблони документів тощо.

Порядок атестації педагогічних працівників, зокрема й керівників навчальних закладів, їхніх заступників (далі — керівні кадри), визначено Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 № 930 (далі — Типове положення). Оскільки питання атестації керівних кадрів нове порівняно з іншими питаннями, то для організації ефективної роботи атестаційної комісії ми розробили методичні рекомендації. 

Апробувавши їх, упевнилися, що за допомогою цих матеріалів організувати роботу набагато простіше.

Складання перспективного плану атестації Відповідно до пункту 3.1 Типового положення щороку до 10 жовтня керівники навчальних та інших закладів, працівники яких атестуються, подають до відповідних атестаційних комісій списки педагогічних працівників, які підлягають черговій атестації, із зазначенням строків проходження підвищення кваліфікації. Тож керівник відділу освіти теж готує та подає до атестаційної комісії списки керівних кадрів, які підлягають черговій атестації в поточному навчальному році. Листом Міністерства освіти і науки України «Про застосування Типового положення про атестацію педагогічних працівників» від 10.09.2013 № 1/9-617 рекомендовано забезпечити організацію та проведення до 1 вересня 2017 року атестації керівників навчальних закладів та їхніх заступників. Для виконання цього завдання ми склали загальний список керівних кадрів і проаналізували такі питання: дата призначення на посаду керівника (заступника керівника) навчального закладу строки проведення атестації з навчальних предметів, які вони викладають строки проведення державної атестації навчальних закладів. Потім склали перспективний план атестації керівних кадрів до 2017 року. Під час складання такого плану слід урахувати, що керівнику і його заступнику з навчально-виховної роботи ліпше атестуватися в один і той самий період. Це забезпечить відкритість атестації і зайвий раз не відволікатиме працівників адміністрації навчального закладу від виконання посадових обов’язків. Відповідно до пункту 1.8 Типового положення умовою чергової атестації педагогічних працівників є обов’язкове проходження не рідше одного разу на п’ять років підвищення кваліфікації на засадах вільного вибору форм навчання, програм і навчальних закладів. Тому до перспективного плану атестації керівних кадрів можна додати графу, у якій зазначити строк проходження підвищення кваліфікації.

Організаційні питання Початок атестаційного періоду передбачає розв’язання різних організаційних питань. Зокрема, необхідно створити атестаційну комісію та за потреби — експертні ради, скласти графік засідань атестаційної комісії, визначити орієнтовний перелік питань, що розглядатимуть на цих засіданнях тощо. Створення атестаційної комісії Керівник відділу освіти щороку до 20 вересня видає наказ про створення атестаційні комісії та затвердження її складу. До складу атестаційної комісії нашого відділу освіти входять: працівники відділу освіти, районного методичного центру закладів освіти керівники деяких навчальних закладів та їхні заступники. Кандидатури з-поміж працівників навчальних закладів обираємо так, щоб охопити різні типи навчальних закладів. І, звісно, головний критерій відбору кандидатур — професіоналізм та авторитет. До роботи атестаційної комісії варто залучати голову районної ради профспілки педагогічних працівників (за згодою). Створення експертних груп Для більш об’єктивного оцінювання професійної майстерності керівних кадрів атестаційна комісія відділу освіти створила експертну групу, до складу якої ввійшли працівники різних навчальних закладів, які користуються авторитетом у колег та досягли високих результатів у роботі. Також до роботи експертної групи залучаємо представників громадськості, різних органів. Їх склад затверджує голова атестаційної комісії. Свої кандидатури до експертної групи мають право подавати як члени атестаційної комісії, так і колективи навчальних закладів. Під час добору членів експертної групи керуємося такими критеріями: глибокі знання та досвід з певного напряму роботи не менше трьох років;вміння надавати практичні рекомендації та правильно оцінювати діяльність працівника з того чи того напряму простота у спілкуванні повага і толерантність.

Планування діяльності

З огляду на повноваження атестаційної комісії та порядок організації, строки проведення атестації, визначені Типовим положенням, кількість засідань та термін їх проведення визначає безпосередньо атестаційна комісія. Також вона розробляє перелік питань, які потребують опрацювання, вивчення тощо, складає графік засідань, визначає зміст діяльності атестаційної комісії. Окрім того, атестаційна комісія складає програму роботи. Усі документи затверджує голова атестаційної комісії. Атестаційна комісія до 20 жовтня проводить своє перше засідання, на якому розглядає, зокрема, такі питання: затвердження списків педагогічних працівників та керівних кадрів, які атестуються затвердження графіка роботи атестаційної комісії прийняття за потреби рішення щодо перенесення строку чергової атестації педагогічних та керівних кадрів тощо. Вивчення діяльності керівних кадрів Після 20 жовтня атестаційна комісія та експертна група відповідно до затвердженого графіка роботи вивчають діяльність осіб, які атестуються, зокрема й керівних кадрів. Пунктом 3.4 Типового положення передбачено, що під час вивчення професійної діяльності керівних кадрів навчальних закладів атестаційна комісія має з’ясувати:

 виконання програми розвитку навчального закладу та результати інноваційної діяльності

  • стан організації навчальної та виховної роботи,
  • додержання вимог державних освітніх стандартів
  • результати державної атестації навчального закладу
  • результати перевірок, проведених Державною інспекцією навчальних закладів України; місцевими органами управління освітою та іншими органами державного нагляду (контролю)
  • додержання вимог щодо забезпечення безпечних та нешкідливих умов навчання учнів.

Окрім того, під час вивчення професійної діяльності керівних кадрів атестаційна комісія розглядає підсумки моніторингу роботи з педагогічним колективом та іншими працівниками навчального закладу, ефективність взаємодії з громадськими організаціями та органами шкільного самоврядування, додержання педагогічної етики, моралі, звіти керівника про свою роботу на загальних зборах (конференціях) колективу навчального закладу, аналізує розгляд звернень громадян. Після вивчення того чи того питання члени атестаційної комісії та експертної групи заповнюють відповідні протоколи вивчення професійної діяльності керівних кадрів, вносять до них рекомендації тощо. Відтак результати атестації доводимо до відома керівних кадрів, які атестувалися. Отримавши результати атестації, можемо підсумувати їх та визначити рівень роботи і працівників, і навчального закладу загалом.

 

Виконання заходів, визначених атестаційною комісією: ухвалення рішення та зміст заходів

Джерело: http://www.pedrada.com.ua/article/200-vikonannya-zahodv-viznachenih-atestatsynoyu-komsyu-uhvalennya-rshennya-ta-zmst-zahodv

«Педагогiчний працiвник вiдповiдає займанiй посадi за умови виконання ним заходiв, визначених атестацiйною комiсiєю»… З-поміж рішень, які може прийняти атестаційна комісія за результатами вивчення професійної діяльності педагогічного працівника, це викликає чи не найбільше запитань. Розглянемо, що ж ураховують члени атестаційної комісії, приймаючи таке рішення Згідно з пунктом 3.17 Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 № 930 (далі — Типове положення), у разі виявлення окремих недоліків у роботі педагогічного працівника, які не вплинули на якість навчально-виховного процесу, атестаційна комісія може прийняти рішення про відповідність працівника займаній посаді за умови виконання ним заходів, визначених атестаційною комісією (далі — заходи).

 

Нюанси ухвалення рішення

Якщо у роботі педагогічного працівника виявлено недоліки, то це підстава для прийняття рішення про невідповідність займаній посаді. Однак атестаційна комісія може прийняти «лояльніше» рішення — про відповідність працівника займаній посаді за умови виконання ним заходів, — якщо недоліки у його роботі: не мають системного характеру не впливають на якість освітнього процесу. Приймаючи рішення про відповідність працівника займаній посаді за умови виконання ним заходів, атестаційна комісія має враховувати також професійний потенціал педагогічного працівника. Окрім того, на рішення атестаційної комісії впливають такі чинники, як: бажання (і можливість) працівника протягом встановленого строку виконати заходи суть недоліків. Водночас атестаційна комісія обмежена у своєму праві приймати таке рішення. Так, ухвалити рішення про визнання педагогічного працівника таким, що відповідає займаній посаді за умови виконання ним заходів, допустимо лише щодо тих категорій працівників, які: не мають кваліфікаційних категорій та педагогічних звань були позбавлені кваліфікаційних категорій та педагогічних звань раніше. Тобто атестаційна комісія не може приймати відповідне рішення, наприклад, щодо педагога, який має кваліфікаційні категорії чи то «спеціаліст другої категорії», чи «спеціаліст першої категорії», чи «спеціаліст вищої категорії». У свою чергу, працівник має визнати недоліки у своїй діяльності та мати бажання виправити їх протягом короткого проміжку часу — зазвичай у строк не більше одного року. Якщо атестаційна комісія ухвалила рішення про відповідність педагогічного працівника займаній посаді за умови виконання ним заходів, роботодавець не може розірвати трудовий договір з таким працівником або перевести його на іншу роботу доти, доки не перевірить, чи виконав він рекомендації атестаційної комісії. Тобто до тих пір, поки не буде проведене повторне засідання атестаційної комісії з метою перевірки виконання працівником заходів. Отож, ухваливши рішення про відповідність працівника займаній посаді за умови виконання ним заходів, атестаційна комісія має одразу визначити, коли відбудеться її повторне засідання для атестації цього працівника.

Зміст заходів, спрямованих на усунення недоліків

Заходи й рекомендації, що пропонує атестаційна комісія виконати педагогічному працівникові задля усунення недоліків, виявлених у його роботі, мають: відповідати чинним нормативно-правовим актам у сфері освіти та трудового права, правилам внутрішнього розпорядку для працівників навчального закладу не виходити за межі посадових обов’язків педагогічного працівника. Також, щоб уникнути непорозумінь, атестаційна комісія має: чітко і ясно сформулювати зміст заходів визначити строк, протягом якого необхідно виконати заходи. Зміст заходів має базуватися на результатах вивчення професійної діяльності педагогічного працівника та висновках про недоліки у його роботі. Зазвичай атестаційна комісія пропонує виконати такі заходи, за умови здійснення яких можна прийняти рішення про відповідність педагогічного працівника займаній посаді: пройти курси підвищення кваліфікації з того чи того напряму розробити та виконати індивідуальну програму професійної самоосвіти постійно брати участь у роботі методичного об’єднання педагогічних працівників використовувати дидактичні засоби навчання з навчального предмета відповідно до сучасних вимог до оснащення навчального кабінету (уроку) вивчати перспективний педагогічний досвід, застосовувати його здобутки у професійній діяльності запроваджувати в освітній процес інформаційно-комунікаційні технології систематично ознайомлювати дітей із нормами та правилами безпеки життєдіяльності провести відкритий (позакласний) захід упорядкувати ділову документацію. Натомість атестаційна комісія не може вказувати у своєму рішенні на необхідність усунення недоліків, що стосуються порушення правил внутрішнього розпорядку та дисципліни. Також недоречні формулювання на кшталт: «не запізнюватися на уроки (заняття)» «не ображати дітей» «не застосовувати до дітей фізичну силу». Деколи атестаційні комісії пропонують заходи, які неможливо здійснити у вказаний строк або ж такі, що й не стосуються виявлених недоліків. Наприклад, отримати другу повну вищу педагогічну освіту, створити авторські методичні розробки, підготувати переможців учнівських олімпіад чи зробити ремонт у кабінеті (груповому приміщенні). Інколи порушення атестаційною комісією питання про відповідність педагогічного працівника займаній посаді за умови виконання ним заходів призводить до конфлікту між ним та членами комісії. У таких випадках слід пам’ятати, що добре слово, увага, шанобливе ставлення — дієві засоби запобігання непорозумінням та конфліктами.

 








 

Інноваційні підходи у проведенні педради

9 січня 2014 року у СЗШ № 20 пройшла педагогічна рада, на якій було підведено підсумки роботи за І семестр 2013-2014 н.р. Педрада пройшла у нестандартній формі, з порядком денним: про результати роботи з обдарованими учнями; про роботу педколективу з підвищення якості успішності учнів; про здоров’язбереження під час навчально-виховного процесу.

               Протягом семінару вчителі працювали у групах, отримуючи навички презентації колегіальної думки, визначаючись з проблемними питаннями.

               На педраді виступили:

  • директор школи Черножукова О.В., яка надала порівняльний аналіз успішності  учнів за І семестр 2013-2014 н.р. та результати успішності за минулий рік. Також вона запропонувала до розгляду аналіз виступу учнів школи у ІІ та ІІІ етапах учнівських олімпіад за 3 роки. 
  • заступник директора Шульц А.С. провела імітаційну гру «Яка відмінність між методом роботи та технологією навчання?»; ознайомила колег з результатами моніторингу вчителів «Домінуючий стиль керівництва педагога» та «Схильність вчителя до роботи з обдарованими дітьми», а також з результатами анкетування учнів «Від чого та від кого залежить успішність учня?»
  • практичний психолог школи Журавльова А.В. звернула увагу на психологічний супровід обдарованих дітей та визначила проблеми у роботі вчителів з обдарованих дітей.

Секретами успіху у роботі поділилися вчителі:

Ø    Мельник Г.М., Лемпп Т.С. «Конспект уроку вчителя»;

Ø    Бєрнікова І.О. «Сучасний урок: форми і методи роботи»;

Ø    Закаблучна Т.В. «Нестандартний урок»;

Ø    Усова О.В. «Успішність впровадження здорового способу життя в сучасній школі»

Ø    Мусатова С.М. , Асташкіна Л.М., вихованці яких посіли призові місця в.олімпіадах міського рівня.

       У закладі ведеться активна робота із залучення учнів старших класів до роботи в секціях Малої Академії наук. Про роботу з членами МАН поділилися          Негматов В.Д. та Мельничук І.Ю.

       Варто зазначити, що у порівнянні з минулими навчальними роками  підвисилась кількість учнів, які посіли призові місця в міському етапі олімпіад. Дані результати свідчать про позитивну динаміку з цього напрямку роботи.

  

  



Приклад складання характеристики діяльності педагогічного працівника

Характеристика діяльності учителя математики Сєвєродонецької загальноосвітньої школи І—III ступенів № _______

Петрової Ганни Петрівни

Петрова Г.П. має повну вищу педагогічну освіту за спеціальністю вчитель мате­матики та працює за отриманим фахом у загальноосвітній школі І—III ступенів з 1998 р.

За час роботи у навчальному закладі  зарекомендувала себе як від­повідальний, досвідчений педагог та умілий організатор. Вона проводить уроки з ура­хуванням вікових та психологічних особливостей учнів, відповідно до сучасних вимог організації освітнього процесу. Під час їх проведення вміло застосовує інформаційно-комунікаційні технології, що дає змогу активно впроваджувати методи інтенсивного на­вчання, значно підвищувати ефективність уроків та поліпшувати якість знань учнів.

Петрова Г.П. уміє швидко прийняти правильне рішення у складних педаго­гічних ситуаціях. Уміє переконувати та відстоювати свою думку. Намагається зав­жди бути поінформованою про новації у методиці викладання предмета. Під час проведення уроків використовує різні прийоми і форми навчальної діяльності. На її уроках панує творча, доброзичлива атмосфера, учні беруть активну участь у на­вчальному процесі. Завдячуючи правильній організації роботи,  до­сягла належного рівня засвоєння учнями навчального матеріалу та високої якості їх знань з предмета.

Петрова Г.П. бере активну участь у роботі шкільного методичного об'єднан­ня вчителів математики, передає свій педагогічний досвід молодим вчителям, висту­пає з доповідями, проводить відкриті уроки. Неодноразово брала участь у ярмарку педагогічних ідей та технологій. Її роботу «…» було відзначено Дипломом ІІ ступеня на обласному рівні.

Значну увагу приділяє роботі з обдарованими учнями, веде факультативні за­няття, готує учнів до участі в учнівських олімпіадах та є членом журі районного етапу олімпіад. Підготовлені нею учні протя­гом останніх п'яти років неодноразово ставали переможцями та призерами міських та обласних олімпіад з математики:

2011/2012 н.р. –

2012/2013 н.р. –

2013/2014 н.р. –

Необхідно відзначити наполегливу роботу Петрової Г.П. щодо технічного оснащення кабінету математики, його естетичного оформлення, поповнення на­вчальними посібниками та технічними засобами навчання

Петрова Г.П. була неодноразово нагороджена грамотами різного рівня: грамотою управління освіти адміністрації Фрунзенського району Харківської міської ради (2011, 2012, 2013 роки), Почесною грамотою Департаменту освіти Сєвєродонецької міської ради (2013 рік).

Директор

Сєвєродонецької загальноосвітньої школи І—III ступенів № ___   ________________      

                                                    (підпис)    (ініціали, прізвище)

З характеристикою ознайомлена:   ____________Г.П.Петрова

                          (підпис)           (ініціали, прізвище)

4 березня 2014 року

(дата)
Додаток 6

Приклад заповнення атестаційного листа

АТЕСТАЦІЙНИЙ   ЛИСТ

I. Загальні дані

Педагогічний працівник, що атестується, Петрова Ганна Петрівна                                                                        

Дата народження 09 вересня 1958 року

Посада, яку займає педагогічний працівник, стаж роботи на займаній посаді на час атестації вчитель географії Сєвєродонецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Сєвєродонецької міської ради Луганської області, 17 років

Загальний стаж  педагогічної  діяльності (роботи за спеціальністю) 30 років

Освіта (освітньо-кваліфікаційний рівень,  найменування навчального закладу, рік його закінчення, спеціальність) вища, Харківський Державний університет  ім. М.Горького, 1980 рік, географ, викладач географії

Науковий ступінь (вчене звання) не має

Підвищення кваліфікації   протягом   останніх   5  років  (з  якої спеціальності,  номер та дата  видачі  документа,  що  підтверджує підвищення кваліфікації) 04 грудня 2010 року, свідоцтво 12СПК № 728656, курси підвищення кваліфікації при ЛОІППО за напрямом „Географія”

Дата та результати проведення попередньої атестації 10 квітня 2007 року, відповідає посаді, яку займає. Встановлено кваліфікаційну категорію „спеціаліст вищої категорії”

Характеристика діяльності педагогічного працівника у міжатестаційний період

II. Результати атестації педагогічного працівника

Рішення атестаційної комісії І рівня Сєвєродонецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Сєвєродонецької міської ради Луганської області:  відповідає займаній посаді

За результатами атестації:

порушити клопотання  перед  атестаційною  комісією ІІ рівня відділу освіти Сєвєродонецької міської ради про відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії „спеціаліст вищої категорії”

Результати голосування:

кількість голосів: за 8, проти 0, утримались 0.

Рекомендації атестаційної комісії  (зазначення  заходів  за  умови виконання яких працівник вважається таким,  що відповідає займаній посаді) немає

 Голова атестаційної комісії  _____________  С.С. Іванова

 Члени комісії:

 Дата атестації:   20 березня 2014 року

 З рішенням атестаційної комісії ознайомлений _______________

М.П.

III. Результати атестації атестаційною комісією ІІ рівня відділу освіти Сєвєродонецької міської ради

Рішення атестаційної комісії

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Результати голосування:

кількість голосів: за ______, проти _______, утримались ______.

Голова атестаційної комісії  _____________ 

Члени комісії:

Дата атестації ____________________

З рішенням атестаційної комісії ознайомлений _____________________

                                                     (підпис працівника, який атестується)

М.П.

IV. Результати розгляду апеляції